تفاوت میل جنسی
مقالات علمی

تفاوت شدت میل جنسی در مردان و زنان

غریزه ی جنسی بصورتی غیر ارادی در روح هر انسانی نهادینه است، بصورتی علمی تر میتوان براحتی دریافت که شکل گیری انسان از نطفه ها حاصل میگردد. وجود انسانی از نظر شکل گیری جنین وابسته به نطفه است و ترکیبات مایع منی (عمدتا اسپرم) در مردان و زنان باعث تولد نوزاد میشود پس براحتی میتوان چنین برداشت نمود که همه ی انسانها دارای نیاز جنسی هستند مگر اینکه بر اساس سن و سال و مشکلات روحی و روانی از شدت و میزان آنها کاسته شود.

میل جنسی پسران بیشتر است یا دختران؟

بیشترین دغدغه و پرسش را در این میان اکثرا پسران مجرد دارند زیرا آنها بسیار حریص تر بدنبال تامین رویاهای جنسی خود میگردند.

اینکه بتوانیم پاسخی قاطع در مورد شدت علاقه به میل جنسی در زنان و مردان را اعلام کنیم تقریبا غیر ممکن است زیرا سرشت، ژنتیک و متابولیسم بدنی هر فردی متفاوت است و حتی سبک زندگی تاثیرات بیشتری در این قضیه ایفا میکند.

امروزه روانشناسان بنام عنوان میکنند که میزان تحریک پذیری در محیط اجتماعی به طرز چشم گیری شدت میل جنسی در مردان و زنان را مشخص میکند.

شدت میل جنسی در سنین مختلف

عمدتا نوسانات علاقه به میل جنسی در زنان و دختران به نسبت مردان و پسران بسیار بیشتر است. زنان نگرش بسیار پیچیده تری را نسبت به قضیه جنسی در ذهن خود میپروانند.

مردان حدود دوبرابر زنان در طول روز با تخیلات جنسی مواجه هستند.

این در حالیست که پزشکان اثبات کرده اند زنان عاشق به اندازه 10 مرد بالغ حتی میتوانند میل جنسی داشته باشند! حال آنکه میزان میل جنسی در مردان معمولا نزدیک بهم پیش میرود.

زنان معمولا با مردانی وارد رابطه ی جنسی میشوند که شیفته اش باشند در حالی که مردان صرفا با حس طمع و ارضای غریزه ی جنسی خود دست به حقه بازی های فراوانی میزنند.

دختران اگر چه قبل از ازدواج وارد کنجکاوی های بیشتری در قضیه رابطه ی جنسی میشوند اما شرایطی نظیر، پریود میتواند دنیای میل جنسی آنها را همچنان پرتلاطم پیش ببرد.

زنان نیز بهنگام میانسالی و بروز پدیده ی یائسگی از نسبت میل جنسیشان به میزان قابل توجهی کاسته میشود و به همین دلیل اکثرا با افسردگی مواجه میگردند.

هانتر موری می‌گوید: «هنجارهای اجتماعی ما و روش‌هایی که تربیت شده‌ایم تا به تمایلات جنسی خود متمایل شویم یا آن را سرکوب کنیم، تأثیر زیادی بر نحوه تجربه ما از تمایلات جنسی و نحوه گزارش آن در مطالعات دارد.

به افرادی که در جامعه ما به عنوان مرد بزرگ شده اند، معمولاً اجازه بیشتری داده می شود تا آشکارا در مورد تمایل جنسی صحبت کنند، در حالی که به زنان جوان اغلب گفته می شود که تمایلات جنسی خود را ابراز نکنند.»

اینکه زنان تمایلات خود را صراحتا بیان نمیکنند کاملا واضح است زیرا آنها در 99 درصد موارد معمولا شروع کننده در این زمینه نبوده اند و این را تاریخ گواه میدهد.

میل جنسی (گرم مزاجی یل سرمزاجی)
میل جنسی برای هر شخصی میزان منحصر بفردی دارد.

گرم مزاج یا سرد مزاج

این مورد پس از شکل گیری یک ازدواج سالم مشخص میگردد با اینحال نمیتوان یک زن یا یک مرد را صرفا گرم مزاج یا سرد مزاج دانست. برای توضیح بیشتر میتوان به میزان شدت علاقه ی ذوجین به یکدیگر اشاره نمود. اگر زنی همسر خودش را دوست داشته باشد کاملا گرم مزاجی از خود نشان میدهد و حتی اگر لذتی از رابطه ی جنسی نیز نبرد بدنبال راه حل های پزشکی خواهد دوید.

در مورد مردان معمولا سرد مزاجی رایج نیست مگر آنکه دچار تنوع طلبی پس از ازدواج شوند و کمی از شعور عاطفی آنان کاسته شود!

تخمین زده میشود افراد مجردی که با خود ارضایی زیاد متوجه بدن و نیازهای فیزیولوژیکی خود شده اند معمولا رغبت زیادی به برقراری رابطه ی جنسی از خود نشان میدهند هر چند که این مورد نیز پس از ورود به چرخه ی منظم آمیزش جنسی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

هیچ کس سرد مزاج نیس با اینحال اگر مردی نسبت به همسرش از میل جنسی بیشتری بخوردار بوده و در طول هفته تقاضای رابطه ی جنسی بیشتری را داشته باشد و با عدم همراهی همسرش روبه رو گردد عمدتا میگوییم که فلان زن سرد مزاج است.

تفاوت بین میل جنسی مرد و زن چیست؟

به نقل از vinmec تحقیقات نشان می دهد که بدن مردان حاوی تستوسترون و آندروژن بیشتری است که باعث می شود میل جنسی آنها بیشتر از زنان باشد. بنابراین تفاوت در میل جنسی بین زن و مرد چیست؟

  • میل جنسی در جنسیت های مختلف چگونه تغییر می کند؟

هنوز تعریف واحدی از نیاز جنسی در بین جنسیت ها و مکانیسم عمل این پدیده وجود ندارد. با این حال، میل جنسی را می توان به عنوان طیف گسترده ای از تظاهرات بسیار متفاوت درک کرد. برای زنان، میل جنسی اغلب با چرخه قاعدگی تغییر می کند، که در طی آن زمان تخمک گذاری، میل جنسی زنان به اندازه مردان قوی است. علاوه بر این، میل جنسی زنان نیز تحت تأثیر عواملی مانند:

  1. سلامت بدن
  2. روانی
  3. هورمون ها
  4. دوره اوج (20-30 سالگی)
  5. دوره متوسط (30-40 سالگی)
  6. دوره افول (40-50 سالگی)

کاملا تاثیرگذارند.

  • . تفاوت بین میل جنسی مرد و زن چیست؟
بنا به دلایلی میتوان اینگونه برداشت نمود که واقعیت میل جنسی نه تنها به جنسیت بلکه به سن و هر شیء خاص بستگی دارد. اما به طور کلی تفاوت میل جنسی در زنان و مردان در موارد زیر است:
-مردان اغلب نیاز جنسی بیشتری نسبت به زنان دارند: در حالی که بیشتر زنان وارد یائسگی می شوند قاعدگی بعد از 50 سالگی منجر به کاهش میل جنسی می شود، مردان بالغ زیر 60 سال نیاز جنسی نسبتاً مکرری دارند.
-مردان نسبت به رابطه جنسی اشتیاق بیشتری دارند: مردان اغلب از اولین لحظه ای که عاشق می شوند و سال ها بعد بیشتر از زنان برانگیخته می شوند. در برخی موارد، مردان حتی بیشتر به دنبال روش‌های جنسی ناسالم و غیرقانونی برای ارضای نیازهای خود هستند. برانگیختن میل جنسی زنان پیچیده‌تر است: احساسات در طول رابطه جنسی زنان کاملاً پیچیده است و لزوماً به اندازه مردان پیشرونده نیست، هیجان، هیجان، اوج امتیاز و بازگشت به حالت عادی است. برای زنان، برانگیختگی فیزیکی ممکن است مقدم بر تجربه روانی شهوت باشد، در حالی که شهوت مقدم بر برانگیختگی است.
میل جنسی زنان به شدت تحت تأثیر عوامل اجتماعی-فرهنگی است: نگرش ها، بیان و تمایلات جنسی زنان بیشتر از مردان تحت تأثیر محیط بیرونی قرار می گیرد.
تفاوت زمان ارگاسم : طبق تحقیقات انجام شده از شروع رابطه جنسی تا زمان انزال برای مردان 4 دقیقه طول می کشد در حالی که برای زنان بیش از 10 دقیقه طول می کشد تا به ارگاسم برسند. علاوه بر این، توانایی زنان برای رسیدن به ارگاسم نیز بسیار کمتر از مردان است که تنها در یک سوم از زمان رابطه جنسی دارند.
نیازهای جنسی
علاقه برای رابطه ی جنسی در زنان و مردان با داروها همیشه تحت تاثیر قرار میگیرد

نقش داروها در میل جنسی

دیگر مثل سابق زندگیه افراد بصورتی نرمال پیش نمیرود، برای مثال در جهات طبیعت شاهد دستکاری های فراوانی هستیم مثل باردار کردن ابرها و وادار ساختن آنها برای ایجاد باران های مصنوعی.

در مورد میل جنسی نیز داروهایی توسط پزشکان و برخی از کمپانی های معروف جهانی معمولا معرفی و عرضه شده اند. برای مثال دارویی مثل لیدی ارا زمانی که توسط زنان متاهل مصرف میگردد از لحاظ روانی و شرایط جسمانی کمی باعث افزایش هورمونهای شادی و تستوسترون میشود که منجر به ازدیاد میل جنسی در آنان میگردد.

یا قرصی مثل زد پاور که حالات روحیه مردان را به شدت به سمت ترشح ادرنالین بیشتر و تمرکز بیشتر به سمت برقراری رابطه ی جنسی سوق میدهد که درنهایت با شکل گیری یک نعوظ مقاوم مرد را از لحاظ توانایی های جنسی در سطح بسیار بالایی قرار میدهد.

اگر چه مصرف اینگونه داروها صرفا یک تجویز برای افزایش میل جنسیست اما هرگونه افراط یا تفریط در مورد مصرف آنها و یا اعتیاد به آنها ممکن است میل جنسی را با اما و اگرهای بسیاری روبه رو سازد که شاید فرد دیگر بدون مصرف قرص جنسی میلی برای شروع یک رابطه ی جنسی نداشته باشد.

نتیجه گیری

نظریه پردازی در اینگونه موارد بسیار بالاست. سطح نگرش یک پزشک زن در مقابل یک پزشک سرشناس مرد نیز در این خصوص بهدیگر نزدیک نیست.

چیزی که عاید این بحث میشود صرفا یک تخمین از سوی پزشک داروخانه هادی طب است که عنوان نمود سر کردن یک روز بدون رابطه ی جنسی برای زنان نسبت به مردان آسانتر است (این مورد تنها در مواردیست که سلامت روانی افراد مورد تایید باشد).

بنظر میرسد زنان و دختران دغدغه های بسیار پیچیده تری را در دنیای عاشقانه برای خود متصور میشوند و حتی بیماری های قاعدگی که ناخواسته متوجه آنان میشود نرخ تمایل به رابطه ی جنسی را تا حد فراوانی کاهش میدهد.

عشق بازی در زندگیه مشترک تنها با رابطه ی جنسی گره نمیخورد بلکه ایجاد یک حس جاودانه تا سطح زیادی میتواند روال زندگی را آسانتر نماید.

اینکه افراد توانایی چند بار ارگاسم شدن را در طی یک رابطه از خود نشان دهند قابل پیگیری نخواهد بود و این یک مسئله ی کاملا شخصی و پنهان است.


جمع آوری شده توسط هادی طب

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.1]

هادی طب داروخانه ای برای خرید برندهای مشهور دارویی دنیاست

یک دیدگاه

  • حسین جعفری

    باعرض سلام من برای اولین بار بااین هادی طب اشناشدم وهنوز اقدامی صورت نگرفته مطالب عالی انشاالله که وعدها هم صادقانه وصمیمی باشد سپاسگزارم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *